In my dream,children sing

A song of love for every boy and girl

The sky is blue and fields are green

And laughter is the language of the world

Then I wake and all I see

Is a world full of people in need


在我的夢中,孩子們唱著一首歌,一首獻給每個男孩以及女孩的愛之歌。


天空蔚藍、田野青蔥,歡笑是這個世界的語言。


然而當我醒來,我看見這個世界充滿需要幫助的人。

Tell me why, does it have to be like this
Tell me why, is there something I have missed
Tell me why, I don't understand
When somebody needs somebody
We don't give a helping hand
Tell me why


告訴我為什麼,為什麼這個世界一定要這樣


告訴我為什麼,是不是我錯過了什麼


告訴我為什麼,我無法理解


為什麼我們無法對需要幫助的人伸出援手


為什麼
Every day I ask myself what I have to do to be a man
Do I have to stand and fight
To prove to everybody who I am
Is that what my life is for
To waste in a world full of war


每天我都會問我自己怎樣才能變成真正的男人


難道我必須挺身作戰來向世人證明我是誰?


難道我活著的目的,就是浪費在這個充滿戰爭的世界?



Tell me why, does it have to be like this
Tell me why, is there something I have missed
Tell me why, I don't understand
When somebody needs somebody
We don't give a helping hand
Tell me why
Tell me why
Tell me why
Just tell me why

Tell me why (why,why,does the tiger run) Tell me why (why why do we shoot the gun)
Tell me why (why,why do we never learn)
Can someone tell us why we let the forest burn?


告訴我為什麼老虎奔跑?
告訴我為什麼我們要開槍?
告訴我為什麼我們總是學不會?


誰能告訴我為什麼我們讓森林燃燒?


why,why do we say we care)


Tell me why (why,why do we stand and stare)


Tell me why (why,why do the dolphins cry)
Can some one tell us why we let the ocean die?


為什麼, 我們說我們關心


卻只是站著袖手旁觀?


告訴我海豚為什麼哭泣


誰能告訴我為什麼我們讓海洋毀滅?

(why,why if we're all the same)


tell me why (why,why do we pass the blame) tell me why (why,why does it never end)


can some one tell us why we cannot just be friends?


為什麼, 如果我們都是平等的
告訴我為什麼我們推卸責任?


告訴我為什麼戰爭不息?


誰能告訴我為什麼我們不能就當朋友?

why why (do we close our eyes)


為什麼我們閉上眼睛?
why why (do we believe in life)


為什麼我們相信生命?
why why (do we fight for love)


為什麼我們為愛而奮鬥?
can some one tell us why we still don't understand?


誰能告訴我為什麼我們還是不懂?
why, why


為什麼?


 


--------------




Declan Galbraith-愛爾蘭男孩


真的好會唱歌喔!


果然印證ps我愛你那部電影裡面的情節


愛爾蘭男孩都很會唱歌!!!


雖然他現在已經長大了,我還是喜歡他小時候的聲音,


那麼乾淨優美,而且像要掏肝掏肺毫不保留地努力唱著。


唱著戰爭之恨,好像自己親身體驗過一樣。






DECLAN GALBRAITH - CARRICKFERGUS



arrow
arrow
    全站熱搜

    lowling1031 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()